|
Moderné vzdelávanie pre vedomostnú spoločnosť/Projekt je spolufinancovaný zo zdrojov EÚNárodný projekt: Vzdelávanie učiteľov v súvislosti s tvorbou školských vzdelávacích programov: cieľ Konvergencia, Kód ITMS projektu: 26110130085 cieľ RKaZ, Kód ITMS projektu: 26140130015
|
|
Vydávanie multimediálnych vzdelávacích CD a DVD
Cieľom tejto aktivity je pripraviť a vydať 4 série vzdelávacích multimediálnych DVD, digitálneho optického dátového nosiča, ktorý vo vysokej obrazovej a zvukovej kvalite poskytne učiteľom moderné, inovatívne a nevyhnutné poznatky týkajúce sa obsahovej reformy školstva. 4 série budú pozostávať z 3 DVD s obsahovým zameraním na problematiku základných škôl, gymnázií a stredných odborných škôl.
Navrhované námety na obsah DVD:
- vzorová hodina konkrétneho všeobecno-vzdelávacieho predmetu
- vzorová hodina konkrétneho odborného predmetu
- využívanie interaktívnych metód vyučovania na príkladovej hodine
- analýza medzipredmetových vzťahov
- rozvoj kľúčových kompetencií a ich meranie v oblasti empatie
- rozbor príkladovej vyučovacej hodiny v špeciálnej škole
- príklady sociálnej inklúzie marginalizovanej skupiny žiakov
- a iné.
Vzdelávacie DVD budú distribuované prostredníctvom Učiteľských novín.
Pripravujeme pre Vás konkrétny obsah multimediálnych vzdelávacích CD a DVD.
Prehľad:
- séria multimediálnych vzdelávacích CD pre ZŠ,G,SOŠ
Obsahovou náplňou 1. série sú prezentácie lektorov, multiplikátorov za jednotlivé cieľové skupiny (ZŠ, G a SOŠ), ktorých obsah bude komentovaný odbornými zamestnancami ŠIOV (ŠPÚ v pracovnom pomere so ŠIOV) v nadväznosti na metodiku tvorby školských vzdelávacích programov. Touto cestou prijímateľ zabezpečí spätnú väzbu zo vzdelávania v podobe konkrétnych výstupov - záverečných prác, ktorými sa súčasne pred verejnosťou odprezentujú samotní lektori. Obsah média bude pre učiteľa súčasne výukovým materiálom, kde prostredníctvom komentárov k prezentáciám si učiteľ môže na konkrétnom príklade pozrieť, ako správne postupovať pri tvorbe jednotlivých častí školského vzdelávacieho programu v špecifických podmienkach školy. Súčasťou obsahu budú aj doplnkové vzdelávacie materiály, využiteľné napríklad pre konkrétnu vyučovaciu hodinu.
- séria multimediálnych vzdelávacích CD pre ZŠ,G,SOŠ
Obsahovou náplňou 2. série pre všetky cieľové skupiny bude odborná problematika „Ako pracovať s chemickými látkami v základných a stredných školách“. Takýto ucelený vzdelávací manuál k postupu základných a stredných škôl "ako majú pracovať s chemickými látkami v chemických laboratóriách v danom druhy školy" nebol doposiaľ v tak ucelenej forme vytvorený a vydaný. Jednotlivé série budú obsahovať informáciu o chemických látkach, ich charakteristike, toxicite, možnostiach ich nákupu školou a následnom správnom skladovaní a uchovávaní, ďalej o aplikácii týchto látok v chemických laboratóriách, práci s týmito látkami a to v nadväznosti na všeobecnezáväzné právne predpisy.
- séria multimediálnych vzdelávacích CD pre ZŠ,G,SOŠ
Obsahovou náplňou 3. série budú prierezové témy pre jednotlivé cieľové skupiny. Cieľová skupina základné školy sa bude zaoberať problematikou dopravnej výchovy, cieľová skupina pre gymnázia regionálnou výchovou, cieľová skupina pre stredné odborné školy environmentálnou výchovou. Dané prierezové témy boli zvolené z dôvodov, že doposiaľ školy nemajú ucelený materiál k týmto témam. Problematika regionálnej výchovy a environmentálnej výchovy bude rozpracovaná prierezovo, pri dopravnej výchove priamo postavená na obtiažnosť 1. ročníka základnej školy. Séria bude pripravená formou motivačného materiálu pre učiteľa pod názvami: „Dopravná výchova pre základné školy“, „Regionálna výchova pre gymnáziá“ a „Environmentálna výchova pre stredné odborné školy“. Učitelia v nej nájdu rozpracovanú odbornú problematiku do metodických materiálov k príprave vyučovacej hodiny.
PRIPRAVUJEME PRE VÁS: 4 série multimediálnych vzdelávacích DVD s obsahom príkladovej vyučovacej hodiny.
Námet a obsah multimediálnych vzdelávacích CD a DVD nájdete na portáli:
http://distancne.vzdelavanie.siov.sk/
Obsahové zameranie jednotlivých sérií DVD:
Predmet: |
Cieľová skupina |
Obsahové zameranie |
Dĺžka trvania v min. |
Jazyk |
|
1. séria | |||||
slovenský jazyk |
základné školy |
vyučovacia hodina jazyka slovenského pre prvý stupeň ZŠ - čítanie |
30 |
JS |
|
nemecký jazyk |
gymnáziá |
vyučovacia hodina nemeckého jazyka v bilingválnom gymnáziu |
30 |
JN Komentáre v JS |
|
odborná prax - kozmetika a vizáž |
stredné odborné školy |
vyučovacia hodina odbornej praxe – starostlivosť o pleť, líčenie |
30 |
JS |
|
2. séria | |||||
prírodoveda |
základné školy |
vyučovacia hodina prírodovedy na 1. stupni ZŠ - environmentálne aktivity |
30 |
JS |
|
biológia |
gymnáziá |
vyučovacia hodina biológie na tému: Potvrdenie si teoretických poznatkov o stavbe ľudského oka pomocou praktického cvičenia a podporenie samostatnosti a kreativity žiakov. |
30 |
JS |
|
stavebníctvo |
stredné odborné školy |
vyučovacia hodina odbornej praxe – technológie suchých stavieb |
30 |
JS |
|
Predmet: |
Cieľová skupina |
Obsahové zameranie |
Dĺžka trvania v min. |
Jazyk |
| |
3. séria |
| |||||
výtvarná výchova |
základné školy |
vyučovacia hodina výtvarnej výchovy na tému: Tvorba metodickej etudy recepcie artefaktu formou aktívnej výtvarnej činnosti v rámci novej koncepcie výtvarnej výchovy pre primárne vzdelávanie na prvom stupni ZŠ |
30 |
JS |
| |
telesná výchova |
gymná-ziá |
vyučovacia hodina predmetu telesná výchova, zameraná v jednej sekvencii na atletiku a v druhej sekvencii na gymnastiku |
60
Dve nezávislé 30-minú-tové sekvencie
|
JS |
| |
Elektrotechni-ka |
stredné odborné školy |
vyučovacia hodina odborného predmetu so zameraním na elektrotechnické merania |
30 |
JS |
| |
4. séria |
| |||||
chémia |
základné školy |
vyučovacia hodina chémie – ukážka netradičných postupov vo výučbe predmetu |
30 |
JS |
| |
informatika |
gymná-ziá |
vyučovacia hodina predmetu informatika so zameraním na robotiku |
30 |
JS |
| |
chémia |
stredné odborné školy |
vyučovacia hodina odborného predmetu technológia kozmetiky a chemických liečiv |
30 |
JS |
| |
JS: jazyk slovenský JN: jazyk nemecký |
|