Prezentácia cvičných firiem OA Pezinok

 

Druhý februárový týždeň ste určite zaregistrovali zhon, vyobliekaný učiteľský zbor i študentov, ale aj mnoho cudzích návštevníkov. Dôvodom bola prezentácia cvičných firiem, ktoré pôsobia na Obchodnej akadémii v Pezinku. Tento ročník bol v poradí už deviaty a prezentovalo sa na ňom 9 cvičných firiem – Hotel Karpatia, Galan, Fiat, CK Sunset, Royal, Prosit, CK extraWatour, CK Regional a Horský hotel Grand.

V utorok 5. februára sa to všetko začalo. V stredu 6. februára sa brána školy otvorila aj pre návštevníkov, ktorých čakalo v jedálenských priestoroch oboznámenie s našimi cvičnými firmami. Každá z firiem mala pripravenú prezentáciu, v ktorej predstavovala svoje produkty či služby. Celé to odštartoval Hotel Karpatia, ktorý nás navnadil krásnou virtuálnou prehliadkou hotelového komplexu. Firma Galan nám predstavila novinky zo sveta nábytku a luxusného zariadenia obytných miestností. Po nich nasledovali štvrtáci so svojou firmou Fiat, ktorá sa špecializuje na predaj úžitkových vozidiel značiek Fiat, Ferrari a Alfa Romeo. Tu by som chcela spomenúť úspešnosť CF Fiat Motors na 10. medzinárodnom veľtrhu cvičných firiem, kde sa umiestnili v kategórii Cena naj.. slogan cvičnej firmy – „Ak raz nastúpite, nebudete chcieť vystúpiť“. Ako štvrtá sa nám predstavila cestovná kancelária Sunset. V prezentácii nás previedla cez USA, Egypt, Francúzsko, Slovensko až po Čínu. Nádherné obrázky a zaujímavosti dopĺňala tematicky ladená hudba typická pre danú krajinu. Už sme tu mali autá, nábytok, ale kde budeme bývať? To za nás vyriešila realitná kancelária Royal, ktorú pevne v rukách držia šikovní štvrtáci. Sám riaditeľ firmy nás povodil po novostavbách, aktuálne príťažlivých lokalitách na bývanie, chatách a pozemkoch.

Naša škola sa nachádza vo vinohradníckej oblasti a z tejto výhodnej polohy „ťaží“ ďalšia cvičná firma a tou je Prosit. V minulosti sa zaoberali aj výrobou vína, ale už sa špecializujú iba na nákup a predaj vína. Ponuku majú veľmi širokú a je naozaj ťažké si z nej vybrať. Zamestnanci sú však naozaj veľmi milí a ochotne poradia. Ako siedma cvičná firma sa nám predstavila cestovná kancelária extraWatour. Obecenstvo uchvátili nielen ponukou exotických zájazdov ale aj adrenalínovými športmi. Hovorí sa, do tretice všetko dobré, a my tu máme tretiu cestovnú kanceláriu Regional. A čo je na nej zvláštne? Na rozdiel od svojich konkurentov, ponúka výlučne zájazdy po Slovensku. Usporadúvajú poznávacie zájazdy s kvalifikovanými sprievodcami po jaskyniach, hradoch, zámkoch a iných krásach Slovenska. Celú prezentáciu uzatváral Horský Hotel Grand, ktorý sa nachádza v Malých Karpatoch. Navodili nás na luxusne strávený víkend so svojou polovičkou na Valentína. Z celej prehliadky hotela sálal pocit romantiky, oddychu, domova. A tým sa prezentácia skončila. Po nej nasledoval nákup produktov/služieb, ktoré sme mali možnosť vidieť. Pomaličky sme sa presunuli do priestorov cvičných firiem, kde vyrástli nádherné stánky, ktoré lákali potenciálnych zákazníkov na návštevu.

Kto by odolal kúpe domu vo výhodnej lokalite? A do domu treba nábytok. Naše cesty preto vietor zavial hneď vedľa do firmy Galan, kde sme nakúpili celú výbavu do novokúpeného obydlia. Nakupovateľská mánia uchvátila každého. Každý dačo kúpil, či už sebe, rodinným príslušníkom alebo kamarátom.

Medzi hosťami som objavila aj pani Martu Marušincovú zo Štátneho inštitútu odborného vzdelávania – Slovenského centra cvičných firiem a vyspovedala som ju. Bola uchvátená a nadšená šikovnosťou našich žiakov. Páčili sa jej najmä firmy zamerané na náš vinohradnícky región a Slovensko. Vyjadrovala sa len v samých superlatívoch, a to nás teší. Takáto odozva za vykonanú prácu je najkrajšia. Medzi hosťami sa objavil aj bývalý študent našej školy Mgr. Tomáš Sodoma. Nedalo mi to a aj jeho som sa popýtala na dojmy. Bol nadšený našimi tretiakmi. Vychválil ich a trošku pospomínal na svoje študentské časy. Teraz je už predsa len technológia na vyššej úrovni. Veľmi sa mu páčilo, ako podaktoré firmy spomenuli bývalých žiakov, ktorí v nej pracovali.

Celková atmosféra na prezentácii bola príjemná. Prezentácie boli výstižné a snažili sa čo najviac zaujať pozornosť diváka. Fantázia a kreativita nepozná hranice a študenti sa ju snažili využívať na maximum. Dokázali to pri tvorbe cenníkov, prospektov, vizitiek ale aj stánkov, ktoré sa snažili upútať na seba ako prvé. Tento rok sa na prezentácii zúčastnilo deväť firiem a každá bola iná. Každá bola osobitá a vyžarovala energiu, akú do nej vložili žiaci. Firmy sa pripravili na prezentáciu zodpovedne a uvidíme, čím nás prekvapia o rok.

 

Zuzana Drinková

žiačka 4. A triedy

 

 

Fotodokumentácia: