Interná komunikácia v cvičnej firme

 

Štátny inštitút odborného vzdelávania, odbor Slovenské centrum cvičných firiem a Pädadogische Hochschule fϋr Niederösterreich Hollabrunn pripravili seminár na tému Interná komunikácia v Cvičnej firme. Tento sa uskutočnil 02. júna 2009 v priestoroch veľkej zasadačky Štátneho inštitútu odborného vzdelávania na Bellovej 54/a v Bratislave. Lektorkou bola Prof. Mag. Marina Röhrenbacher z Vienna Business School – HAK Mödling.

 

 interna_komunikacia1

 

Seminár bol rozdelený na niekoľko častí.  Na seminári sa zúčastnilo 24 učiteľov cvičných firiem z celého Slovenska.

Pravidelné pohovory so zamestnancami priniesli so sebou veľké spoločnosti a pri zvyšovaní kvality práce, pracovného prostredia, pri vzniku nových pracovných pozícií si získavajú svoje miesto aj na európskom pracovnom trhu. Interná komunikácia – zamestnanecký rozhovor vychádza zo Schulzovho komunikačného modelu  4 aspektov správy, čo oznamuje vysielač :  správa o sebe, vecný obsah, vzťah a výzva – tzv.:  „rozprávanie štyrmi ústami” a 4 stránky ucha príjemcu – „čo počuje prijímač” – ucho správy o sebe, ucho vecného obsahu, ucho výzvy a ucho vzťahu. Pred samotným rozhovorom  si treba uvedomiť dôležité predpoklady pre zamestnanecký rozhovor: záujem o svojho partnera, jednoznačne zaujať stanovisko a štrukturovať rozhovor. Tejto prípravnej časti ako aj niekoľkým dobrým ale aj zlým príkladom zamestnaneckého rozhovoru je venovaná prezentácia „Interná komunikácia – zamestnanecký rozhovor”.

Pomocné materiály prednášajúca venovala “Príprave vedúceho na pohovor”. Ďalej sa venovala samotnej  komunikácii počas  pracovného pohovoru k čomu pripravila prednášajúca “Pracovný list – interná komunikácia – pohovor so zamestnancom” a vyhodnocovací hárok “Pohovor so zamestnancom”, kde musí vedúci vyplniť situáciu, za akej a prečo sa pohovor uskutočnil, ďalej ciele a opatrenia. Samozrejme nesmú chýbať kritériá hodnotenia a podpis vedúceho, ktorý rozhovor viedol,  aj zamestnanca, dátum a miesto uskutočnenia pohovoru.

Druhú prezentáciu si pripravila Prof. Mag. Marina Röhrenbacher na tému “Hodnotiaci rozhovor”, v ktorom sa venuje aj témam, čo patrí k personálnemu manažmentu, personálnemu rozvoju, cieľom personálneho hodnotenia, priebehu konečnej dohody, obsahu hodnotiaceho dotazníka, chybám pri hodnotení počas rozhovoru, pravidlám hodnotiaceho rozhovoru, priebehu zamestnaneckého rozhovoru. Ďalej priebehu hodnotiaceho rozhovoru, ktorý môže byť voľný a pevne stanovený. Z hore uvedeného vypláva aj ďalšia časť prezentácie, ktorá sa venuje komponentom individuálneho hodnotenia.

Téma bola veľmi zaujímavá a myslím, že bude vhodné aplikovať zamestnanecké rozhovory aj do našich cvičných firiem.

 

Ing. Gabriela Horecká

Slovenské centrum cvičných firiem

horecka@siov.sk

 interna_komunikacia2

 interna_komunikacia3