„SLOVENSKÉ CENTRUM CVIČNÝCH FIRIEM.
PRI TELEFÓNE MARUŠINCOVÁ. DOBRÝ DEŇ.“

 

Deň 06. a 07. júl 2005 – začiatok prázdnin, pre niektorých už čas dovoleniek, no pre nás pracovníkov Štátneho inštitútu odborného vzdelávania (ŠIOV) a niektorých učiteľov cvičných firiem, deň pracovný, strávený v rakúskych mestách Bruck/Leitha a Viedeň, kde sa konal dvojdňový seminár na tému „Obchodný rozhovor“, „Vedenie rozhovoru,“ a návšteva Call Centra vo Viedni. Naučili sme sa, aké maličkosti pri telefonovaní, ktoré sa nám na prvý pohľad zdajú byť banálne, sú veľmi dôležité. Ale poďme pekne po poriadku.

Zraz účastníkov bol 7.30 hod. na Černyševského 27 v Bratislave. Odtiaľ sme sa autami ŠIOVu presunuli do rakúskeho mestečka Bruck/Leitha, kde nás už v priestoroch BHAK čakali spoluorganizátori seminára pani Sowa a pani Röhrenbacher.

Po privítaní a vzájomnom predstavení účastníkov pani Röhrenbacher otvorila seminár a voviedla nás do základných princípov správneho vedenia rozhovoru. Vedieť sa správne prihlásiť, podať úsmev cez telefón, hláskovať slabiky, dať partnerovi na druhej strane telefónu pocit, že sa snažíme vybaviť všetko k jeho spokojnosti, vedieť zvoliť správny tón hlasu, vyjadriť cez telefón reč tela, aktívne počúvanie, správne použitie zatvorených a otvorených otázok, tak toto všetko sme absolvovali a ešte veľa iných dôležitých „maličkostí.“ Po ukončení prednášky a preverení našich získaných vedomostí nás pani Röhrenbacher požiadala o zostavenie obchodného telefonického rozhovoru. Rozdelení do dvojíc sme to zvládli na profesionálnej úrovni, každý rozhovor bol odmenený potleskom účastníkov. Keďže sme sa tomu maximálne venovali, predpokladané ukončenie seminára o 18.00 hod. sa pretiahlo o 15 minút. Dobre unavení sme odišli do malého hotelíka, v ktorom sme mali zabezpečené ubytovanie. Keďže sme sa už navzájom spoznali, večerná prechádzka po meste bola naplánovaná spoločne, až na niektorých veľmi unavených kolegov. Vzájomné vymieňanie skúseností v cvičných firmách prebiehali aj počas tejto večernej prechádzky. Po upršaných dňoch sme boli milo prekvapení pekným teplým večerom.

 

Ráno ďalšieho dňa, bola naplánovaná prehliadka Call-centra pri ÖAMTC vo Viedni, kde sa k účastníkom seminára pripojil riaditeľ ŠIOV Ing. Ivan Stankovský, CSc. ÖAMTC – rakúsky auto-moto-club, je úžasne zorganizovaná, precízne vypracovaná a dokonale zriadená nezisková organizácia, poskytujúca služby svojim klientom v celom Rakúsku a uzatvorením zmluvy o spolupráci s inými krajinami, chráni svojich klientov aj v zahraničí. Ich hlavnou činnosťou je zabezpečiť pomoc, servis či poradenstvo svojim klientom na cestách a to v akejkoľvek oblasti. Ich telefónne číslo „120“ patrí medzi núdzové telefónne čísla, takže je bezplatné na celom území Rakúska. Po zavolaní na toto číslo a požiadaní o pomoc sa spúšťa organizovaný systém pomoci. Či už ide o poruchu auta, pomoc pri havárii, rýchly prevoz vrtuľníkom, záchrannú horskú službu, alebo informácie či poradenstvo v technickej oblasti, v právnej oblasti – ohľadom zákonov v iných štátoch a veľa iných foriem pomoci, vždy sa môžete na nich bez problémov obrátiť.

ÖAMTC má štyri oddelenia:

§ Prvé oddelenie – príjem telefonátov.

§ Druhé oddelenie – zaoberá sa poruchami a vysiela ľudí do terénu.

§ Tretie oddelenie – organizuje výkony v rámci celej Európy.

§ Štvrté oddelenie – organizuje školenia, zabezpečuje výber a príjem nových pracovníkov.

Moderne vybavené pracovisko poskytuje dostatočný komfort a tiež príjemne zladené farby pomáhajú pracovníkom ÖAMTC pri výkone ich práce, ktorá sa zaraďuje medzi stresovú. Denne vybavia 2000 – 3000 telefonátov. Pre výkon služby na cestách majú k dispozícii: 308 áut, 18 vrtuľníkov, 1 lietadlo, 119 nákladných ťahačov, 47 odťahovacích áut, 5 motoriek, 200 klubových mobilov, a 5 mobilných testovacích centier. Z toho všetkého vyplýva, že za poplatok 90,-€ ročne, sa nemusíte báť žiadnej nepredvídanej poruchy či kolízie na ceste, pomoc je totiž vždy nablízku.

Jeden milión päťstotisíc klientov, ktorí vlastnia klubovú kartu ÖAMTC, je číslo na ktoré sú pracovníci CallCentra veľmi pyšní.

Po ukončení prehliadky o 14.00 hod., nám ešte pani Röhrenbacher predviedla didaktické využitie spomínanej problematiky v cvičnej firme.

Pán riaditeľ ŠIOV – Ing. Ivan Stankovský, CSc., ktorý sa k účastníkom seminára pripojil na druhý deň, na záver seminárneho dňa viedol poradu ohľadom ďalšieho vzdelávania učiteľov stredných škôl, v oblasti odborného vzdelávania napríklad účtovníctva, daňovníctva, marketingu, poisťovníctva atď. Túto otázku nastolili učitelia – účastníci seminára, pretože sú nespokojní so seminármi
k odborným predmetom, lebo sa im venuje malá pozornosť. Ani metodické centrá a ani iné inštitúcie neposkytujú, prípadne poskytujú veľmi málo seminárov a pritom práve v účtovníctve, daňovníctve, poisťovníctve je stále zmena legislatívy. Učitelia sa obrátili na riaditeľa ŠIOV, že práve ŠIOV by sa mohol tejto problematike venovať, cez odbor SCCF, lebo cvičná firma sa venuje všetkým oblastiam ekonomiky a teda môže sa zamerať v seminároch na účtovníctvo, prípadne daňovníctvo, atď. Riaditeľ ŠIOV ich upozornil, že na tieto skutočnosti majú písomne upozorniť svojich zriaďovateľov – VÚC i MŠ SR a podobne a keby boli ŠIOV pridelené financie aj na túto úlohu, ŠIOV by ju kvalifikovane zabezpečil.

<![endif]>

Úplným záverom bola cesta späť domov na Slovensko. Všetci vyjadrili spokojnosť nad priebehom seminára a snahu, získané skúsenosti uplatniť vo svojej práci.

Všetkým patrí poďakovanie za príjemný priebeh seminára, ale menovite ďakujeme Ing.Horeckej vedúcej SCCF a Mag. Sowa PI Hollabrun za zorganizovanie seminára, Mag. Röhrenbacher za vedenie seminára a Mgr. Baránkovi, ktorého hlavnou úlohou bolo preložiť nám všetky informácie z nemeckého do slovenského jazyka a niekedy aj spätne.

Marušincová Marta

ŠIOV - SCCF

2fotosemoamtc.jpg (58523 bytes)